روی ایران ازدواج دانشگاه روزنامه ایران

روی: ایران ازدواج دانشگاه روزنامه ایران آدم ربایی ماموران پلیس سرقت جنایت

گت بلاگز وب‌گردی نکات مولتی‌ ویتامینی!

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح فقط درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تامین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح

نکات مولتی‌ ویتامینی!

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، یک برنامه غذایی صحیح زیاد نیاز تغذیه ای فرد را از عالی ترین منابع تامین می کند. ولی جهت اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین ها هرگز جایگزین گروه های غذایی نیستند و نباید به علت استفاده از آن ها مصرف مواد غذایی تازه را از برنامه غذایی خود از بین بردن کرد بلکه مکمل ها فقط برنامه غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی تر می کنند.

عبارات مهم : مولتی
مصرف مکمل نه تنها موجب تامین نیازهای تغذیه ای تامین نشده از غذاها می شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کم کردن عوارض یک بیماری می شود. جهت مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کم کردن عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار زیاد از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن هاست می توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل ها کار عاقلانه ای هست.

چند توصیه کاربردی

برچسب روی بسته بندی را به دقت بخوانید. برچسب روی مولتی ویتامین ها، نوع مولتی ویتامین و میزان هر یک از ویتامین ها را در هر بسته نشان می دهد.

ویتامین و املاح مهم را تهیه کنید. مولتی ویتامین ها معمولاً مشمول بر ویتامین های C ،B ،A ،E D ،K و املاحی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، روی، آهن، ید، منگنز، بتاکاروتن هستند.

به خاطر داشته باشید که مصرف هرگونه مکملی باید حتماً تحت نظر دکتر باشد و از مصرف خودسرانه آن ها بپرهیزید.

به درصد ریزمغذی ها توجه کنید. مولتی ویتامینی توصیه می شود که صددرصد مقدار روزانه اکثر ریزمغذی ها را تامین کند.

مولتی ویتامین مناسب خود را گزینش کنید. مکمل ها جهت گروه سنی و جنسیت به طور متفاوت تهیه می شوند. مولتی ویتامینی را تهیه کنید که مناسب سن و جنسیت شماست.

به مقدار مصرف دقت کنید. همان طور که از نام مکمل پیداست به منظور تکمیل نیازهای تغذیه ای است و مصرف بیش از حد آن ها سمی و مسئله زاست. پس، از مصرف بیش از حد آن ها بپرهیزید.

مولتی ویتامین مناسب سن و جنس

در دوران متفاوت زندگی و با توجه به جنسیت، نوع و میزان ریزمغذی های مورد نیاز بدن متفاوت می باشد. به همین علت باید توجه کنید مکملی که گزینش می کنید تمام نیازهای شما را در گروه جنسی و سنی تان تامین سازد.

مولتی ویتامین مخصوص زنان

این مولتی ویتامین ها جهت زنان در سن بارداری تهیه شده است و دربردارنده مواد مغذی در میزان مورد نیاز آن ها در سن 18 تا 50 سال هست. این مکمل ها حاوی آهن و فولیک اسید بیشتری هستند تا نیاز زنان را در بارداری تامین کرده و در صورت بارداری از نقص جنین پیشگیری کند.

مولتی ویتامین مخصوص مردان

این مکمل ها دربردارنده میزان بیشتری از بعضی ویتامین ها و املاح هستند و اغلب حاوی آهن نیستند آیا که نیاز مردان به آهن نسبت به زنان کمتر هست.

مولتی ویتامین مخصوص میانسالان

این مولتی ویتامین ها به زنان و مردان بالای 50 سال توصیه می شود. در این سن میزان جذب بعضی از ریز مغذی ها مانند کلسیم، ویتامین B6 و B12 کم کردن می یابد و از طرفی نیاز به ویتامین D زیاد می شود.

نگهداری مولتی ویتامین ها

مدت وقت نگهداری مکمل ها محدود است و هرچه شرایط نگهداری آن ها مناسب نباشد مدت وقت دوام آن ها کم کردن می یابد. به تاریخ انقضای ثبت شده است بر روی بسته بندی دقت کنید. مکمل را در جای خشک و خنک و دور از گرما و رطوبت نگه دارید. دور از دسترس کودکان قرار دهید.

شکل مولتی ویتامین

بیشتر مکمل ها به صورت کپسول هستند ولی به شکل قرص و پودر و مایع هم موجود می باشند. تفاوت اشکال متفاوت مکمل ها در سرعت جذبشان در بدن می باشد. جهت مثال مکمل مایع سریع تر از قرص و کپسول جذب می شود آیا که پوشش قرص مانع از جذب می شود.

در نهایت به خاطر داشته باشید که مصرف هرگونه مکملی باید حتماً تحت نظر دکتر باشد و از مصرف خودسرانه آن ها بپرهیزید.

منبع:العالم

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مولتی | ویتامین | ویتامین | عوارض مصرف | مواد غذایی | برنامه غذایی | مولتی ویتامین | برنامه غذایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog